lördag 19 januari 2013

Visioner blir till affirmationer

För att dina visioner ska bli mer verkliga för dig själv är det dags att förvandla dem till affirmationer. Affirmationer är påståenden man säger högt för sig själv upprepade gånger. Det är väldigt viktigt att dessa alltid är i presens (nutid), för när man säger dem uppfattar ens undermedvetna på detta sätt att det redan är något man har. Detta gör att man agerar som att det är något som är verkligt och det är lättare att dra den verkligheten till sig. Här är förslag på affirmationer utifrån de visioner jag skrev om tidigare:

Vision: Jag vill trivas i min kropp och att mina kläder ska sitta snyggt på mig.
Affirmationer: Jag har en perfekt figur. Jag är vacker.

Vision: Jag vill ge min kropp nyttig, god och hälsosam näring.
Affirmaton: Jag utstrålar hälsa.

Vision: Min hälsa är viktig för mig. Jag vill röra på mig mer för att få mer energi och hålla mig frisk.
Affirmationer: Jag har bra kondition. Det är lätt och kul att motionera.

Affirmationer kan göras på alla områden i ditt liv. Du väljer själv vad som är viktigt för dig just nu. Här är några fler exempel:

Jag är älskad.
Hela mitt liv är fyllt av harmoni.
Jag har ett jobb där jag trivs och uppskattas.
Mitt hem är en rofylld plats.

Säg dina affirmationer när du vaknar på morgonen, när du sitter i bilkön på väg till jobbet eller när du står i duschen. Det finns många stunder under dagen då du kan upprepa dina affirmationer för dig själv - helst högt, men det går också bra att tänka dem. Men kom ihåg att alla uttalade ord har vibrationer som ger energi - och du vill omge dig med denna positiva energi. Gör det till en rutin att dagligen upprepa dina affirmationer, och säg dem tills du känner i din kropp att de är verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar