lördag 12 januari 2013

Inre utveckling

Sommaren 2011 kände jag att jag behövde en förändring i mitt liv. Jag visste dock inte riktigt på vilket sätt. Jag googlade på nätet och hamnade till slut på en hemsida som hette Inner Mean Girl Reform School. Det visade sig vara en åttaveckors hemstudiekurs av Amy Ahlers och Christine Arylo från USA. Det var en kurs om inre utveckling med studiehäfte och inspelade föreläsningar. Jag fick lära mig om min Inner mean girl (IMG) och min Inner Wisdom (IW), alltså både min inre sabotör och min inre vishet.
Jag började "jobba med mig själv" och insåg att det finns så mycket mer - inom oss. Att lära sig att lyssna till den lilla rösten man har inom sig, ens inre vishet (IW), och försiktigt börja lita till den. Jag fick lära mig vikten av självkärlek/egenkärlek (selflove), och att man behöver älska sig själv för att kunna älska andra och bli älskad av andra. En helt ny värld öppnades för mig. Allt var så intressant och nytt, men samtidigt så självklart. Och det var verkligen som de säger: "När eleven är redo uppenbarar sig läraren". Det var precis det här jag var ute efter! På hösten hade de en kurs som gick "live". Då blev allt mer ingående och jag utvecklades enormt. Fick nya sätt att se på saker och nya tankeställningar. I november 2011 gick jag med i en fortsättningskurs kallad Inner Wisdom som höll på till augusti 2012. Under denna tid gjorde jag även ett par 40-dagarsövningar, som jag också tänkt göra om i år, kanske i en annorlunda tappning. Under en period kan man då koncentrera sig på en av de kvinnliga superkrafterna (the feminine superpowers).

Jag har fått så mycket insikter och kunskaper, men då allt är på engelska känner jag att jag för min egen skull behöver skriva ner vad jag lärt mig på svenska. Jag vill fortsätta att utvecklas, och vill på detta sätt gå igenom det jag lärt mig, månad för månad. Samla mina kunskaper och fördjupa mig. Detta gör jag för min egen skull, men hoppas förstås att jag kan förklara och väcka någons intresse för det som finns inom oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar