lördag 30 november 2013

Gränssättarmånaden - resumé

Nu har en hel månad gått då vi övat på att sätta våra gränser. Hur har det fungerat?
Jag kan bara se till mig själv, men jag har vid flera tillfällen kunnat praktisera detta. Både i sånt som jag faktiskt länge gått och småfunderat över, men aldrig tagit tag i förrän nu, men också i helt nya områden då jag verkligen tagit mig en funderare över vad som kommer att fungera för mig, och på en gång förmedlat detta. Har det varit lätt? Nej, det kan jag inte påstå. Har det varit nödvändigt? Ja.

Ibland tar man sig helt enkelt inte en funderare, utan bara kör på, och då kanske det inte blir så lyckat alla gånger. Även om du kanske inte ännu tagit steget att visa för världen var dina gränser går, så har du kanske ändå kommit fram till på vilka områden du behöver göra detta för att det ska fungera bättre för dig. Det är en mycket bra början. Ibland behöver saker få mogna, och när rätt tillfälle uppenbarar sig kan man ta ett djupt andetag, lita till sin IW och sedan bara ta steget och våga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar