måndag 29 april 2013

Mottagandets månad - resumé

April börjar gå mot sitt slut, och jag tror att vi alla upplevt hur härligt det kan vara att få ta emot saker i sitt liv. Vare sig det är något stort eller något litet. Vi har helt enkelt gjort oss uppmärksamma på hur mycket fint som vi faktiskt får, utan att vi kanske tidigare lagt märke till det. Det kan vara en varm härlig blick från någon okänd på gatan, att någon håller upp dörren för en, en liten teckning från ett barn... Alla dessa små saker i livet som förgyller vardagen. En massa små mirakel. Tänk hur härligt det är att få sådant, och att känna sig värdig det och att kunna ta emot det med ett öppet hjärta. Ju mer vi är lyhörda för detta desto mer vill universum se till att vi får i våra liv. För allt det som har kommit till oss denna månad hade inte gjort det om inte universum skulle vilja att vi fick det. När vi säger till universum "Jag är redo. Jag finns här och är beredd att ta emot allt det bästa livet har att erbjuda." Då svarar universum "Jag har noterat detta och jag kommer se till att det bästa kommer till dig".
Det är inte din uppgift att försöka tänka ut hur det du önskar dig ska komma till dig. Det som är meningen att du ska få kommer att komma till dig ändå. Du behöver bara vara redo.

En söndagmorgon i april förra året vaknade jag med en stark känsla av att jag ville ha en bukett tulpaner. Jag ville att någon skulle ge mig det. Jag kände att det var något jag verkligen ville ha, och jag ville FÅ det. Jag hade inte någon aning om av vem jag skulle få den eller varför. Jag skulle inte träffa någon den dagen, och ju mer jag funderade så verkade det inte så troligt att min önskan skulle slå in. Jag bara kände det så starkt. Jag började fundera om jag kanske skulle åka iväg till blomsteraffären och köpa mig en bukett. Men så slog jag bort den tanken, för jag ville ju få... inte köpa själv. Till slut sa jag till mig själv att sluta fundera på det, men att lita till att jag var värd det. Bara en liten stund senare plingade det till i min mobiltelefon. Det var en arbetskollega som skickat mig ett mms med en bild på en vacker tulpanbukett. "Jag tänkte på dig när jag såg dessa vackra tulpaner" skrev hon. Jag hade fått precis det jag önskade mig!! Det kändes helt fantastiskt! Det är kanske inte alltid det kommer på det sätt man tror, men jag kunde verkligen inte ha blivit gladare än om jag skulle fått en verklig bukett.
Och i år fick jag dessa vackra tulpaner av den jag älskar:
 


 





Att välja ett tema såhär som vi gör varje månad och som vi fokuserar på är verkligen kraftfullt. Välj därför dina tankar och dina önskningar med omsorg, men gör det samtidigt också med grace och lätthet. Du behöver inte fundera ut hur det ska komma till dig, du behöver bara vara redo. För tankar blir till ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar