söndag 7 juli 2013

Invitationsmånaden - lite djupare

Vi talade i början på månaden om hur viktigt det är att vara en aktiv deltagare i sitt liv, och att man måste vara öppen för att få magiska invitationer. Men det finns fem viktiga regler att följa:

1. Du behöver vara närvarande, annars kommer du missa det. Du kan inte leva i det förflutna, du kan inte drömma dig in alltför mycket i framtiden. Du måste leva här och nu.

2. Du behöver vara öppen för vilket resultat du än får. Det vill säga, du kanske har en idé om hur du vill att saker och ting ska ske. Du kanske har en specifik dröm om ditt framtidsscenario. Men så fort du bara ser ett enda framtida resultat, så bäddar du för besvikelser, för då kanske du inte blir nöjd när du får det du får. Och när du är besviken tänker universum "Jag har ingen lust att skicka henne någon ny inbjudan." När du är öppen för vilket resultat som helst så besparar du dig för mycket lidande. Och kom ihåg att universum har en mycket bättre plan för dig än du själv någonsin skulle kunna tänka ut!

3. Du kan inte tvinga fram mirakel. Mirakler fungerar inte på det sättet... Men det är helt OK att önska sig dem! Det handlar om att förstå det gudomligas styrka i ditt vardagliga liv. Det handlar om "serendipity" - små lyckliga händelser när allting bara faller på plats, när man har flow, eller någon kanske skulle kalla det för slumpen (men slumpen är ingen tillfällighet...).

4. Du måste erkänna miraklet när du fått det. När något inträffar måste du notera det, erkänna det för vad det är, och tacka för det. Om du inte ärar det, kommer du inte få uppleva det igen. När det visar sig i ditt liv måste du säga: "Tack för miraklet!" "Tack, universum, tack!" Samla på dessa upplevelser och berätta om dem. För om du inte firar dem och är tacksam för dem kommer inte universum förstå att du har tagit emot dem, och kommer inte skicka något mer.

5. Du behöver veta vad det är du vill bjuda in i ditt liv. Och du måste veta att det är ditt verkliga, äkta jag, som vill det; att det är din IW som står bakom din önskan och inte din IMG. Du kan inte önska dig något utav rädsla. Du måste vara i kontakt med din IW och ditt sanna jag, och önska dig sådant som är för ditt allra bästa.

4 kommentarer:

  1. Man ska ju leva i nuet, det vet jag, men att tack för mirakel.. då gäller det också de som kommer from nu då? Är det onödigt då att tacka NU för ett mirakel om inträffade för ca ett år sen? Trots att jag tänker på det varje dag, hur fantastiskt det verkligen var att det hände! Jag minns inte helt klart, men tror att jag även då iaf sa och kände att jag var glad och tacksam för att det "hände", fast jag var inte lika intresserad av och "insatt" i bl.a. LAO och INW etc. då, utan det var mer då, och pga denna händelse, kan man säga, som jag blev mer andligt intresserad och medveten!

    Och hur ska man säga då det man önskar? PÅ nåt speciellt sätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Miss H, kul att du hittade till min blogg :)
      Jag tycker absolut att du kan tacka för ett mirakel idag som hände för länge sen. Att du uppmärksammar det gör ju att du säkert uppmärksammar andra positiva händelser också, och ju mer du gör det så tror jag att ännu mer kommer till dig. Välj själv på vilket sätt du vill tacka eller önska dig något. Det är inte sättet som räknas, utan ATT man gör det. Det kan räcka att du bara stannar upp från vardagens stress och tänker det. Man kan göra detta var som helst. Du kanske vill sätta handen mot hjärtat, titta upp i skyn eller göra något annat som känns bra för dig. Eller skriv ner exakt vad du känner och läs det sedan högt. Ibland vet man kanske inte exakt vad man vill här i livet förrän man har suttit ner och försökt formulera det för sig själv.
      Jag hoppas du fick svar på dina frågor - annars är du välkommen att fråga mer!
      /Yrla

      Radera
  2. Åh tack! =)
    Ska testa! Brukar tänka/tacka och önska både genom att tänka tyst för mig själv och ibland brukar jag säga det högt när jag ligger i sängen på kvällarna och precis innan jag ska sova och titta ut genom fönstret, upp mot himmelen =)
    Tycker också om att skriva ner det i min blogg, speciellt när jag har så mycket känslor och tankar inom mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju helt perfekt :) Det viktiga är att göra något som känns naturligt och bra för en själv. Den 22 januari bloggade jag om "Daglig rutin" - och där får du fler tips om att komma närmare sin IW. Ett annat sätt är att någonstans i hemmet skapa en plats dit man kan gå - det behöver inte vara något stort - själv har jag gjort som ett altare ovanpå byrån i sovrummet. Där har jag saker och bilder som jag tycker om, och jag har ett fat med ljus jag kan tända när jag vill ha en stund för mig själv. Jag kan skriva lite mer om det i en blogg lite längre fram :)
      /Yrla

      Radera