söndag 30 juni 2013

Tillitsmånaden - resumé

Vad har denna månads övningar i tillit gett dig? Har du lärt dig att stretcha tillitsmuskeln lite grann? Ju mer vi övar desto mer kommer den finnas där för oss.
Allt det som vi vill göra och åstadkomma med våra liv kommer inte att kunna möjliggöras om vi inte litar till att det kommer att gå i uppfyllelse.

Tillit är en övning som sträcker sig över hela livet. Det är inte något man gör i några veckor för att sen kunna bocka av och gå vidare. Som alla kvinnliga superkrafter är detta något man behöver integrera i sin vardag för att det ska växa sig starkt och bli en naturlig del av ens liv. Och det allra viktigaste är att själv vara en trovärdig person. För hur ska du kunna lita på universum eller någon annan person om du inte litar på dig själv?

Gör en egenkontroll:
Hur tillitsfull är jag? Inte bara mot andra utan främst mot mig själv.
Har jag integritet och följer jag det som mitt hjärta säger mig? Lyssnar jag till min IW eller händer det att jag blir förledd av vad andra tycker och tänker? Är det kanske min IMG som är den största boven och försöker sätta käppar i hjulet för mig?
I Miguel Ruiz bok Four agreements kan man läsa om hur viktigt det är att vara sann mot sig själv. 

Bygg upp din egen tillitsreserv så att den blir starkare för varje dag som går. Lär dig lita till din intuition. Hon är så mycket klokare än vi någonsin kan förstå.

Lissa Rankin är en amerikansk läkare och författare som har en blogg med mycket kunskap och visdom. Följ denna länk  http://innerpilotlight.com/  och anmäl dig till att, via henne, dagligen få ett visdomsord från din egen IW, eller "Your Inner Pilot Light" som hon kallar det. De är fyllda av humor och insikt. Här kommer några underbara smakprov:

Dear Yrla,
sometimes there's a war between your head and your heart.
Your head is screaming "No way!" while your heart is whispering "Hell yeah!"
You might wonder, "Who should I listen to?"
Guess which one I roll with?

Thumpity Thump,
Your Inner Pilot Light

---

Dear Yrla,
If you can't hear my whispers, you haven't found your calling, and you're not noticing the signs from the Universe that guide your path. Give yourself a gift and take a break from your regular life.
When you're caught up in the same everyday routines, stuck in a rut, and running on empty, it's easy to be comfortably numb so you can't hear me even when I yell. But when you change your environment, take yourself out of your comfort zone, and shake things up, there's room for serendipity, my voice may grow louder, and the way may become more clear.
How 'bout renting a home in that place you love all by yourself? What about a healing retreat in a gorgeous place or a meditation workshop or an art class far from home? What about a writing retreat or a week of camping or a month of renting a villa in Tuscany while learning to cook?

Get crazy. Dream big. Take risks. Do something wild.
You might be surprised how it changes your life.

Waiting for you,
Your Inner Pilot Light

---

My dear Yrla,
when you're on the fence - Should you do it? Should you not? - just know the answers are all here within you.
You may not be aware yet, but you already know the answer.
I'll give it to you, if only you'll tap in and trust me.

Like a Magic 8 ball,
Your Inner Pilot Light


Att få sådana här meddelande i sin mail varje dag gör, bara det, att man vågar känna mer tillit. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar